14 listopada 2022
01:18:20
Kacper Siedlecki
20. odcinek Filmowej Piosenki ma dla mnie ogromne, osobiste znaczenie. Wiąże się to z tym, że podzielę się z Wami moimi badaniami, które przedstawiłem w swojej pracy magisterskiej - "Tożsamość i drag. Strategie queerowych musicali". Będzie to opowieść o trzech niezwykłych tytułach: Hedwig and the Angry Inch, The Rocky Horror Picture Show i Everybody's Talking About Jamie. Przyjrzymy się bliżej głównym postaciom i zastanowimy, jak drag pomógł osiągnąć im pełną zgodność tożsamościową.
Zapraszam do odsłuchu! Kacper Siedlecki
Playlista audycji: Origin of Love – John Cameron Mitchell, Stephen Trask Hedwig’s Lament – John Cameron Mitchell, Stephen Trask Exquisite Corpse – John Cameron Mitchell, Stephen Trask Wig In A Box – John Cameron Mitchell, Stephen Trask Sugar Daddy – Neil Patrick Harris, Original Broadway Cast Science Fiction / Double Feature – Richard O’Brien Time Warp – Richard O’Brien, Patricia Quinn, Little Nell Sweet Transvestite – Tim Curry Touch-A, Touch-A, Touch Me – Susan Sarandon Super Heroes – Charles Gray, Susan Sarandon, Barry Bostwick And You Don’t Even Know It – John McCrea, Original West End Cast, Tamsin Carroll Spotlight – Lauren Patel, Original Album Cast This Was Me – Holly Johnson, Richard E. Grant Everybody’s Talking About Jamie – Original Album Cast Out Of The Darkness (A Place Where We Belong) – Max Harwood, Original Album Cast
Filmy wspomniane w audycji przez redaktora Kacpra Siedleckiego: Hedwig and the Angry Inch, 2001 The Rocky Horror Picture Show, 1975 The Rocky Horror Picture Show, 2016 Everybody’s Talking About Jamie, 2021
[PODCAST EXTRA]
Najbardziej będziemy skupiać się na światowym musicalu – tym na ekranie i tym na scenie, tym na Broadwayu, tym na West Endzie, tym w całej Europie, ale też tym w naszym własnym, polskim ogródku. Różnorodność musicalowa będzie kosmiczna, od największych klasyków gatunku, przez tytuły pewnie mniej przez kojarzone, aż po zupełną musicalową alternatywę, która (mam nadzieję) zmieni spojrzenie słuchaczy na musical. W równej mierze skupimy się na piosence filmowej. Tej specjalnie napisanej i skomponowanej do filmu, jak i tej wielokrotnie wykorzystywanej przy tworzeniu ścieżek dźwiękowych do filmów. No i oczywiście nie zabraknie muzyki filmowej, tej instrumentalnej.
11 listopada 2024
56:47
28 października 2024
58:04
14 października 2024
58:17
30 września 2024
01:00:12
16 września 2024
58:33
2 września 2024
01:00:38
19 sierpnia 2024
58:22
5 sierpnia 2024
57:54
22 lipca 2024
01:01:21
8 lipca 2024
01:01:24
24 czerwca 2024
56:49
10 czerwca 2024
58:43