Wesprzyj Nas
Wesprzyj Nas
Wielowymiarowość muzyki filmowej. Rozmowa z Łukaszem Targoszem

Wielowymiarowość muzyki filmowej. Rozmowa z Łukaszem Targoszem

16 maja 2022

Lucyna Wardecka


Zawsze staram się, żeby moja muzyka w filmach czy serialach była wielowymiarowa i by można było w niej odkrywać drugie - niezależne do tego, co proponują twórcy obrazu -  dno. Myślę, że w „Watasze” i „Odwilży” udało mi się tej wielowymiarowości dotknąć – przyznał kompozytor Łukasz Targosz, z którym o tworzeniu ścieżek dźwiękowych do bardzo różnorodnych gatunkowo produkcji, Jan Niebudek rozmawiał w audycji „W środku dnia”.

- Pisząc muzykę do serialu „Odwilż” starałem się, by zwiastowała przemiany. Myślę, że bardzo mocno towarzyszy ona głównej bohaterce, która na początku niezwykle zdystansowana do świata, z czasem pozwala nam się odkryć– mówił Łukasz Targosz.

- Swoją pracę w pewnym sensie traktuję jako zabawę. Kocham to, co robię. Komponując zdarza mi się, że łapię momenty, w których zapominam o całym świecie i nad minutowym utworem spędzam 3-4 godziny – przyznał kompozytor.

- Jako twórca nie chcę być szufladkowany. Biorę udział w bardzo różnych produkcjach. Obecnie przygotowuję się m. in. do piątej części filmu „Listy do M.” Piszę muzykę zarówno do komedii jak i thrillerów, filmów kryminalnych i biograficznych. Oprócz tego bardzo intensywnie uczestniczę w świecie animacji. Bardzo cenię sobie tę różnorodność – podkreślił.

Całej rozmowy Jana Niebudka z Łukaszem Targoszem można posłuchać tutaj:

Wielowymiarowość muzyki filmowej. Rozmowa z Łukaszem Targoszem

Lucyna Wardecka

Więcej ciekawych audycji dostępnych jest w zakładce podcastów. Aby z niej skorzystać, zostań Patronem Radia Nowy Świat

exclamation-icon

Chwila, chwila...

Ups... Nie masz tu dostępu! Zaloguj się i sprawdź w panelu użytkownika, czy Twój patronat jest aktywny, aby mieć dostęp do wszystkich treści i nie zostawać tak z niczym!

Zaloguj się. Nie masz jeszcze konta? Załóż je teraz.